NVB-Masterclass
exclusief voor DGA’s
Marketing:Strategie & Organisatie
(nieuwe) markten creëren; juiste klanten vinden; klanten ontwikkelen
15 februari 2017 (15.30 tot 19.00 uur)
Nyenrode Business Universiteit, Straatweg 25, Breukelen
Introductie
NVB biedt de Directeur-grootaandeelhouders (DGA’s) van haar leden diverse masterclasses aan op Nyenrode Business Universiteit. Tijdens deze masterclasses behandelen we relevante onderwerpen die ons inziens op dat moment voor de bouwwereld ook actueel zijn. Zo hebben we in 2016 uitgebreid stil gestaan bij de onderwerpen ‘Strategisch Leiderschap’, ‘Implementeren en Veranderen’ en ‘Innovatie & Leiderschap’. Stuk voor stuk boeiende en inspirerende strategische sessies waar de deelnemers met meer dan plezier op terug kijken. In februari 2017 gaan we hier vervolg aan geven met de NVB-Masterclass ‘Marketing: Strategie & Organisatie’.
Doelstelling NVB Masterclasses
De doelstelling van deze NVB-Masterclasses is het leren verbinden en uitstijgen boven het eigen specialisme (en/of boven de eigen organisatie). U zult na afloop van de bijeenkomsten meer zicht hebben op de eigen organisatie en de veranderingen in de sector als geheel.
Marketing: Strategie & Organisatie
15 februari 2017, prof. dr. Henry Robben
Deze masterclass wordt gegeven door prof. dr. Henry Robben (1960), hoogleraar Marketing aan de Nyenrode Business Universiteit. Robben heeft op het gebied van Marketing en innovatiemanagement zijn sporen in binnen- en buitenland ruimschoots verdiend.
In deze masterclass staat marketing centraal. En dan draait het volgens Henry Robben om één ding: het creëren van duurzame business. Dit gebeurt door het ontwerpen en aanbieden van concurrentievoordelen, oftewel redenen voor klanten om bij u te kopen. Deze redenen vormen het onderscheidend vermogen van uw organisatie in de ogen van de klant. De marketingstrategie wordt dus niet uitgedacht vanuit het eigen bedrijf, maar vanuit het perspectief van de klant. De klant is immers diegene die waarde genereert voor uw bedrijf.
Henry neemt u (op zijn eigen onnavolgbare wijze) mee in het doorlopen van de drie basisprocessen van marketing: (1) het creëren of aanboren van (nieuwe) markten, (2) het vinden van de juiste klanten en deze centraal stellen, en (3) het ontwikkelen van klanten. Goede netwerkorganisaties weten deze elementen te optimaliseren door een ultieme samenwerking aan te gaan met alle relevante spelers uit de keten.
Opzet bijeenkomst
Het programma start om 15.30 uur en eindigt om 19.00 uur, inclusief een pauze waarin een lichte maaltijd wordt aangeboden.
De NVB-Masterclass biedt een interactief programma exclusief op maat gemaakt voor de DGA’s van NVB. Ook als u niet eerder naar een DGA-sessie op Nyenrode bent geweest, kunt u gerust aanschuiven.
Meldt u snel aan, want vol is vol (maximaal aantal deelnemers: 20). Er zijn voor u als NVB-lid geen kosten verbonden aan deze masterclasses.